V pogovoru z nekdanjimi sošolci se pogosto spomnimo, kako so ga »biksali« naši učitelji, pedagogi, ravnatelji in drugo šolsko osebje. To so sami lepi spomini, čeprav morda dogodki sami niso bili tako prijetni. Tu pa je nekaj »cvetk«, ob katerih profesorji in drugi predavatelji dobimo zelene pike.
"A loh sam mal uč vržete …"
Ne, ne morem. Ga bom še potrebovala. Kdor od učitelja pričakuje, da bo izdelek pogledal le na hitro, je skromen v svojih pričakovanjih, torej je s svojim znanjem hitro zadovoljen. Učitelji pa se najbolj veselimo študentov in drugih udeležencev, ki so tako do sebe kot do predavatelja zahtevni, hočejo vedeti več, hočejo konkretne odgovore na svoja vprašanja. Nič hudega, če smo kdaj v zadregi, ker ne znamo odgovoriti na vsa vprašanja. Bomo preverili, pa bo.
"Samo da je pozitivno."
Namigujete? Boste zadovoljni z najnižjo pozitivno oceno, samo da je? Tudi če je podarjena? Seveda, saj se podarjenemu konju ne gleda v zobe … V bistvu je v šoli najtežje biti zadosten. Če se malo potrudiš, dobiš vsaj dobro oceno. To pripomore k občutku uspeha, torej k večji samozavesti. Študij vsekakor je način za izboljševanje samozavesti, vsaj na BB ga tako razumemo.
"Rada bi samo čim prej diplomirala."
In potem skrivala svoje diplomsko delo pred očmi javnosti? Ne, tako to ne gre. Diplomirajte z užitkom. Bodite ponosni na svoje delo, pokažite ga vsakomur. Povabite na zagovor diplome svoje starše, partnerja, otroke. Naj vidijo, kaj ste pripravili in kako suvereno znate to predstaviti. Izberite temo, ki vas zanima. Vsak trenutek, ki ga boste porabili za nalogo, bo dragocen.
"A to se moramo vse naučit?"
Ne. Prav pa je, da razumete snov in jo znate uporabiti v novih okoliščinah. Na šoli BB redko zahtevamo zgolj ponavljanje pridobljenega znanja. Spodbujamo pa vse ideje, ki pridejo od zunaj, z njimi smo se pripravljeni ukvarjati več kot s predpisano učno snovjo. Želimo, da je pridobljeno znanje temelj, na katerem lahko gradimo nova spoznanja. Čim samostojneje, sicer pa smo tudi po zaključku študija na voljo za pomoč pri raziskovanju zanimivih področij.
"A mi lahko samo namignete, kaj bo na izpitu?"
Ne, namigujemo pa ne. Je pa prav, da vprašate. Spodbujamo spraševanje, radovednost, samostojno delo.
Naši študenti tudi zaradi takih in drugačnih »predrznih« vprašanj dobijo več. Več znanja, več sodelovanja, več poznanstev … Ki so vedno in povsod lahko samo koristna.