Kontakt

Nekateri na vlak pomislijo, samo ko veter skozi noč prinese odmev žvižga ali ko čakajo pred spuščenimi zapornicami prehoda čez železniško progo. Drugim vožnja z vlakom predstavlja vsakodnevno rutino. Ko zjutraj pripelje na postajo, v množici poiščejo svoj sedež, striček na postaji pomaha z loparčkom, vlak se premakne, sprevodnica preščipne vozovnico, ljudje berejo, spijo, opazujejo pokrajino in mimogrede so na cilju. Zdi se, da vlak pelje kar sam.

Samo radovedni otroci v prvem vagonu z občudovanjem pogledujejo proti strojevodji in zapletenem sistemu gumbov in lučk v lokomotivi.  Na osebje, ki skrbi, da železniški promet poteka varno in po voznem redu, običajno pomislimo šele, ko se ob zamudi vlaka nervozno prestopamo in iščemo krivca za to, da bomo najverjetneje zamudili na cilj. Kdor pa živi ob železniški progi, se še kako dobro zaveda, da poleg potniškega prometa po naših tirih vsak dan drdra tone in tone tovora. (Ob omembi tovornega prometa v zadnjem času pomislimo na vprašanje drugega tira, ki pa ga bomo tokrat pustili na stranskem tiru. Prav tako bomo o prostoru za izboljšave naše železniške infrastrukture kdaj drugič.)

Železna cesta je del našega vsakdana že iz časa, ko ji je dobrodošlico izrekel naš Prešeren. Statistično gledano je prevoz po železnici varna oblika prometa. (Negativno izstopajo le podatki o mrtvih in hudo poškodovanih pri nivojskih prehodih proge. V letu 2014 se pri prečkanju železniške proge zgodilo 9 nesreč, v letu 2015 pa 12, zato se kot udeleženci v prometu spomnimo tečaja cestnoprometnih predpisov in dosledno upoštevajmo pravila za prečkanje železniške proge.) Hude nesreče so redke, ko pa se zgodijo, imajo katastrofalne posledice, saj so vlaki, ki vozijo po slovenski javni železniški infrastrukturi, lahko dolgi do 700 m, tehtajo do 1.500 ton in so sestavljeni tudi iz več kot dvajsetih vagonov. Ne samo da so ogroženi življenja in okolje, povzročena gospodarska škoda se meri v vrtoglavih zneskih. Zato je varnost pri upravljanju železniškega prometa glavna prioriteta.

V železniškem prometu so poleg strojevodij in sprevodnikov, na katere najbrž vsi najprej pomislimo, zaposleni še številni drugi izvršilni železniški delavci, ki opravljajo dela, pomembna za zagotavljanje varnosti. Usposabljanje in redno izpopolnjevanje njihove strokovne usposobljenosti je obvezno in strogo regulirano in velja tako za tiste, ki delajo na javni železniški infrastrukturi, kot za tiste, ki vozijo tirna vozila in opravljajo premike na industrijskih tirih velikih podjetij. Veste, kaj delajo npr. premikač, kretnik, odjavnik, preglednik vagonov, progovni čuvaj, vzdrževalec proge, objektov in opreme proge, vzdrževalec signalno-varnostnih naprav? Znanje ljudi, na katere med vožnjo z vlakom nikoli ne pomislimo, je gonilo dobro utečenega sistema, ki skrbi, da ljudje in tovor varno potujejo po naših železnicah. Odgovornost ni majhna.

Potujoča 700-metrska železna zverina konec koncev ni mačji kašelj.

Dobimo se na družbenih omrežjih
Z vami že 30 let

Z vami že 30 let

Poglej več
Direktorjev pogled

Direktorjev pogled

Preberi več
Zakaj B&B?

Zakaj B&B?

Poglej več

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja piškotke.

Piškotki so majhne datoteke, ki se naložijo na vaš računalnik z namenom izboljšanja uporabniške izkušnje.

Uporabljamo naslednje piškotke:

Skupina 1: So ključni in brez njih stran ne bo delovala, kot bi morala. Nastavijo se, ko oddate obrazec, se prijavite ali opravite kakršno koli interakcijo s spletno stranjo. Za te piškotke nam ni treba dobiti vaše privolitve.
Skupina 2: Z njimi analiziramo promet na strani, da lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo na vaš računalnik.
Skupina 3: Piškotki naših partnerskih storitev, kot so Facebook, Twitter, Google idr. Če se z uporabo ne strinjate, piškotkov ne bomo nastavili, lahko pa se zgodi, da nekatere zanimive funkcije spletne strani zato ne bodo na voljo.

Spodnja tabela prikazuje piškotke, ki jih uporabljamo na spletni strani:

STORITEV IME PIŠKOTKA (DOBA HRANJENJA V BRSKALNIKU)     OPIS OPIS
Spletna stran has_js Ti piškotki so pomembni za delovanje spletne strani in bodo vedno prisotni.
Google Analytics _utma (2 leti)
_utmb (30 min)
_utmc (do konca seje)
_utmz (6 mesecev)
Ti piškotki so namenjeni zbiranju informacij o uporabi spletne strani. Omogočajo nam analizo obiska, s katero lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Podatki se zbirajo v anonimni obliki.
Več informacij o zaščiti podatkov s strani Googlea si lahko preberete tukaj.
Ti piškotki se bodo namestili šele po tem, ko se boste strinjali z uporabo.
CookieControl bb-komunikacije_cookiecontrol (3 mesece)
ccNoPopup (3 mesece)
Ti piškotki so uporabljeni za hranjenje informacij o nastavitvah, vezanih na uporabo piškotkov na strani.
Ti piškotki se bodo namestili šele po tem, ko se boste strinjali z uporabo.
Piškotki storitve YouTube Demographics (6 mesecev)
ACTIVITY (do konca seje)
use_hitbox (do konca seje)
PREF (10 let)
VISITOR_INFO1_LIVE (8 mesecev)
YSC (do konca seje)
Na spletno stran so umeščeni videoposnetki storitve YouTube v tako imenovanem načinu s poostreno zasebnostjo. Ta način ne nastavi nobenega piškotka, dokler ne pritisnete gumba za predvajanje. Ko začnete predvajati posnetek, lahko YouTube nastavi piškotek, vendar podatki ne razkrivajo vaše zasebnosti.

Piškotke upravlja B&B d.o.o.