Kontakt

Dva dokaj podobna jajčasta in nelepa mini avtočka, pameten in neumen, se na ogled postavita.

Prvi uboga vse vgrajene softverske ukaze, preko satelitov spremlja lokacijo. Sedeš vanj, vtipkaš namembno mesto in se predaš časopisom na pametnemu telefonu ali prenosniku. Za dva, poganja ga elektrika. Google Car. Cena, neveseše - nebopanizka.

Drugi, s 624 kubičnim dvocilindrskim bencinskim agregatom, dobavljiv v šestih barvah, s prostorom za štiri suhce, na evropskih varnostnih testih dosega med 0,5 in tričetrt NCAP zvezdice, tovarniška poraba 4,23 litra na 100 km, potrebuje živega voznika. Nano, produkt indijske Tate. Cena v New Delhiju 3000 Eur.

Kaj, za vraga, pravzaprav potrebujem za lastno mobilnost v prihodnosti?

Avto brez volana, da. Vendar ne za nedeljski izlet, ko me pot zanese sem in tja, bližje naravi, v hribe in na plažo. Hočem svobodo!

Bencinski motor, fuj! Hočem električnega. Ko jih bomo vsi polnili preko posebnega električnega priključka, ki bo obračunaval še mramorjevo trošarino na avtoelektriko, mi bo popolnoma vseeno, če bo elektrika proizvedena v TEŠ 6 ali 7, da bo le moj avto okolju prijazen.

Moč motorja je pomembna. Navor električnega pogona je neskončno boljši od ubogega malega bencinarčka, ampak tapametni ne bo pospeševal, kot si sam želim, ampak, kot bo narekoval softver. Hura za chiptunnerje (hekerje po novem)! Neumni, že po naravi, ne bo kaj dosti živahen.

ABS, ESP, BA in podobne kratice opreme, ki pomagajo vozniku in popravljajo njegove napake pozdravljam. Pametni jih ne potrebuje, ker napak voznika pač ni popravljati, poosebljene pa so že v programski opremi. Neumni jih nima, ker to za 3000 Eur pač ni možno, voznikove napake popravlja voznik sam.

Vzdrževanje pametnega pomeni menjavo baterij, matične kartice, procesorjev in drugih elektronskih modulov, update softvera in vsake toliko nove gume. Neumni bo poleg gum potreboval še vaškega mehanika, ki bo s šmirastimi rokami menjal tesnilo na glavi motorja.

Poraba v višini petih evrov na 100 km se prav posebej ne razlikuje od stroškov električne energije pametnega avta po uvedbi dodatnih trošarin na električna vozila.

Zanesljivost pri vožnji. Neumni: kliči pomoč na cesti, pametni: »Računalnik se trenutno ne more povezati v omrežje. Ponovno zaženite poganjalnik ali pokličite vašega operaterja« ali »Posodabljam, počakajte trenutek«.

Vplivi na okolje. Vemo, da neumen bencinski motor proizvajamo v umazanih tovarnah, kjer odlivamo alu bloke motorja, pametni bo nastajal v tovarnah silicijsko obarvane elektronske opreme, s poudarkom na proizvodnji baterij. Oboje je škodno za okolje. Po uporabi znamo neumnega že zdaj v dobršnji meri predelati nazaj v prvinske surovine, za pametnega se še ne ve, kako bomo iz čipov izločali plemenite kovine in kako razgrajevali baterije prihodnosti.

Cena glede na zadovoljstvo kupca. Nano!

Odločitev: Saj trenutno ni tako slabo pa še cene goriv naj bi v letošnjem letu padale.

Dobimo se na družbenih omrežjih
Z vami že 30 let

Z vami že 30 let

Poglej več
Direktorjev pogled

Direktorjev pogled

Preberi več
Zakaj B&B?

Zakaj B&B?

Poglej več

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja piškotke.

Piškotki so majhne datoteke, ki se naložijo na vaš računalnik z namenom izboljšanja uporabniške izkušnje.

Uporabljamo naslednje piškotke:

Skupina 1: So ključni in brez njih stran ne bo delovala, kot bi morala. Nastavijo se, ko oddate obrazec, se prijavite ali opravite kakršno koli interakcijo s spletno stranjo. Za te piškotke nam ni treba dobiti vaše privolitve.
Skupina 2: Z njimi analiziramo promet na strani, da lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo na vaš računalnik.
Skupina 3: Piškotki naših partnerskih storitev, kot so Facebook, Twitter, Google idr. Če se z uporabo ne strinjate, piškotkov ne bomo nastavili, lahko pa se zgodi, da nekatere zanimive funkcije spletne strani zato ne bodo na voljo.

Spodnja tabela prikazuje piškotke, ki jih uporabljamo na spletni strani:

STORITEV IME PIŠKOTKA (DOBA HRANJENJA V BRSKALNIKU)     OPIS OPIS
Spletna stran has_js Ti piškotki so pomembni za delovanje spletne strani in bodo vedno prisotni.
Google Analytics _utma (2 leti)
_utmb (30 min)
_utmc (do konca seje)
_utmz (6 mesecev)
Ti piškotki so namenjeni zbiranju informacij o uporabi spletne strani. Omogočajo nam analizo obiska, s katero lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Podatki se zbirajo v anonimni obliki.
Več informacij o zaščiti podatkov s strani Googlea si lahko preberete tukaj.
Ti piškotki se bodo namestili šele po tem, ko se boste strinjali z uporabo.
CookieControl bb-komunikacije_cookiecontrol (3 mesece)
ccNoPopup (3 mesece)
Ti piškotki so uporabljeni za hranjenje informacij o nastavitvah, vezanih na uporabo piškotkov na strani.
Ti piškotki se bodo namestili šele po tem, ko se boste strinjali z uporabo.
Piškotki storitve YouTube Demographics (6 mesecev)
ACTIVITY (do konca seje)
use_hitbox (do konca seje)
PREF (10 let)
VISITOR_INFO1_LIVE (8 mesecev)
YSC (do konca seje)
Na spletno stran so umeščeni videoposnetki storitve YouTube v tako imenovanem načinu s poostreno zasebnostjo. Ta način ne nastavi nobenega piškotka, dokler ne pritisnete gumba za predvajanje. Ko začnete predvajati posnetek, lahko YouTube nastavi piškotek, vendar podatki ne razkrivajo vaše zasebnosti.

Piškotke upravlja B&B d.o.o.