kontakt

Pozdravljeni, obveščamo vas, da smo na delovno mesto, na katerega ste se prijavili, zaposlili nekoga drugega. Vašo prošnjo bomo shranili in vas kontaktirali, v kolikor se odpre kakšna nova priložnost …

Se sliši znano? Danes je služba, katerakoli – za določen ali nedoločen čas, v tovarni, pisarni, na terenu, v tujini … zlata vredna. Ogromno ljudi je na istem kot vi – v fazi iskanja zaposlitve. Iskalcev zaposlitve je vse več, služb pa vse manj. Kako prepričati delodajalca, da prav vas povabi na razgovor in da prav vas izbere v množici kandidatov?

1. Napišite zares dobro spremno pismo in CV

Resno mislim. Res dobro ne pomeni, da se na dolgo in široko razpišete o svojih dosežkih in znanju. Iskreno si odgovorite na vprašanje: ali bi se vam ljubilo brati 5 strani življenjepisa  vsakega od 150 kandidatov? Si bom drznila odgovoriti namesto vas. Zagotovo ne. Tempo življenja je vse hitrejši in stvari imamo radi urejene pregledno, da nam je takoj jasno, za kaj gre. Naj bo kratko, jedrnato in izvirno. Nikakor ne pošiljajte predlog z interneta, lahko pa tam dobite ogromno idej,  kako stopiti iz množice in prepričati delodajalca. Če bo videl, da ste v CV vložili ogromno truda, bo vedel, da se boste tudi v službi potrudili bolj kot ostali.

2. »Očistite« svoje profile na socialnih omrežjih

Velika večina delodajalcev vas bo pred vabilom na razgovor ali najpozneje pred samim razgovorom »poguglala«. Če je vaš profil na facebooku, you tubu, twitterju ali instagramu poln neprimernih slik in videoposnetkov, je skrajni čas, da to uredite. Pomagate si lahko z različnimi spletnimi orodji ali pa profil enostavno zaklenete, da ni javno viden. Pametneje je izbrati prvo, saj boste slej ko prej med svoje prijatelje dodali tudi kakšnega sodelavca. Toplo priporočam, da si ustvarite profil na poslovnem socialnem omrežju LinkedIn, na katerem lahko naštejete vse svoje dosežke, izkušnje, znanje, šolanja ter se povežete z različnimi strokovnjaki in podjetji na področju, ki vas zanima.

3. Dogovorite se za torek

Zakaj? V literaturi so povzeti rezultati raziskav, ki kažejo, da je torek ob 10.30 termin, ki obrodi sadove. Najslabša izbira so ponedeljek, petek in čas kosila. Če imate izbiro, se torej orientirajte po omenjenih podatkih. V času kosila bo delodajalec na vas gledal kot na nekoga, ki mu krade čas za malico, zato obstaja možnost, da vas na hitro odslovi, kar je vse prej kot dobro. Iz istega razloga se izogibajte koncu delovnika. Ponedeljki so po večini zelo stresni dnevi, ljudje imajo takrat ogromno opravkov, ki so jim ostali od prejšnjega tedna. Nočete, da zmotijo vaš intervju.

4. Poučite se o poslovnem bontonu

Saj veste, že v osnovni šoli so nas učili – primerno močan stisk roke je izrednega pomena in prvi, ki lahko na morebitnega bodočega delodajalca naredi vtis. Kako veste kakšen je vaš stisk roke? Najbolje da se preizkusite na ljudeh, ki jim zaupate in vam bodo iskreno odgovorili ali ste prenežni, premočni ali obvladate.

Pred razgovorom povadite kakšno besedno igrico (plug pod klopjo, lišček in taščica ščebetata v leščevju …), da se vam jezik ne bo zapletal. Predvsem je pomembno, da govorite, jasno, (primerno) glasno in razločno.

Tudi vikanje je del poslovnega bontona. Čeprav je vaš »bodoči šef« morda mlajši, od vas ga boste morali vikati. V poslovnem svetu velja pravilo, da vikamo vse neznane polnoletne osebe.

5. Pozanimajte se o dejavnostih podjetja

Izpraševalec vas vpraša, ali ste seznanjeni z dejavnostmi podjetja, vi pa najprej zardite, nato pa prebledite in se v mislih tolčete po glavi, ker si niste vzeli 10 minut in pregledali spletne strani podjetja, kot so preverili oni vas. Svetujem, da to storite. Raziščite podjetje do potankosti, poglejte zaposlene, direktorja, poiščite profil na facebooku, če ga podjetje ima … to vam lahko le koristi.

6. Odgovorite na banalna vprašanja

Iskalka zaposlitve na facebooku (!) nagovarja: »Kaj naj odgovorim, upam da bodočemu, delodajalcu, zakaj sem najprimernejša za to delovno mesto? Kakšna ideja?«

Ne počnite tega. Splet je poln takšnih in drugačnih pogostih vprašanj na razgovorih za službo. Odgovorite nanja. Na glas. Morda se vam zdi neumno, ampak bolje je, da se »osmešite« sami pred seboj kot pred potencialnim delodajalcem. Tudi v tem primeru velja, bolj ste izvirni, bolje za vas.

7. Oblecite se primerno

Večna dilema. Kaj obleči za razgovor? Če imate možnost, pred razgovorom obiščite podjetje »iz osebnih« razlogov. Tam boste na lastne oči videli, kakšen stil je primeren za razgovor, lahko pa tudi malo pobrskate po internetni strani podjetja. V vsakem primeru pa naj bodo oblačila sveža, čista in nikakor strgana (čeprav je moderno). Nikoli na razgovor ne nosite majic z žaljivimi napisi (čeprav se v angleščini morda slišijo »kul«), prekratkih kril, kratkih hlač, športnih kosov, majic brez rokav, mrežastih ali prosojnih tkanin.

Pri izbiri oblačil upoštevamo tudi panogo podjetja in delovno mesto. Na razgovor za službo v banki, logističnem podjetju, za delo na terenu, v naravi ali v modni trgovini bomo šli različno oblečeni, vendar tako, da nam bo udobno, da ne bomo videti prostaško ali zanemarjeno in se bomo ujemali z delovnim okoljem, v katero se želimo vključiti.

Ob upoštevanju zgornjih napotkov pri iskanju zaposlitve in pripravah na razgovor boste spoznali sami sebe, postali boste samozavestnejši, bolj sproščeni in iskanje službe ne bo več nočna mora.

Dobimo se na družbenih omrežjih
Z vami že 30 let

Z vami že 30 let

Poglej več
Direktorjev pogled

Direktorjev pogled

Preberi več
Zakaj B&B?

Zakaj B&B?

Poglej več

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja piškotke.

Piškotki so majhne datoteke, ki se naložijo na vaš računalnik z namenom izboljšanja uporabniške izkušnje.

Uporabljamo naslednje piškotke:

Skupina 1: So ključni in brez njih stran ne bo delovala, kot bi morala. Nastavijo se, ko oddate obrazec, se prijavite ali opravite kakršno koli interakcijo s spletno stranjo. Za te piškotke nam ni treba dobiti vaše privolitve.
Skupina 2: Z njimi analiziramo promet na strani, da lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo na vaš računalnik.
Skupina 3: Piškotki naših partnerskih storitev, kot so Facebook, Twitter, Google idr. Če se z uporabo ne strinjate, piškotkov ne bomo nastavili, lahko pa se zgodi, da nekatere zanimive funkcije spletne strani zato ne bodo na voljo.

Spodnja tabela prikazuje piškotke, ki jih uporabljamo na spletni strani:

STORITEV IME PIŠKOTKA (DOBA HRANJENJA V BRSKALNIKU)     OPIS OPIS
Spletna stran has_js Ti piškotki so pomembni za delovanje spletne strani in bodo vedno prisotni.
Google Analytics _utma (2 leti)
_utmb (30 min)
_utmc (do konca seje)
_utmz (6 mesecev)
Ti piškotki so namenjeni zbiranju informacij o uporabi spletne strani. Omogočajo nam analizo obiska, s katero lahko izboljšamo uporabniško izkušnjo. Podatki se zbirajo v anonimni obliki.
Več informacij o zaščiti podatkov s strani Googlea si lahko preberete tukaj.
Ti piškotki se bodo namestili šele po tem, ko se boste strinjali z uporabo.
CookieControl bb-komunikacije_cookiecontrol (3 mesece)
ccNoPopup (3 mesece)
Ti piškotki so uporabljeni za hranjenje informacij o nastavitvah, vezanih na uporabo piškotkov na strani.
Ti piškotki se bodo namestili šele po tem, ko se boste strinjali z uporabo.
Piškotki storitve YouTube Demographics (6 mesecev)
ACTIVITY (do konca seje)
use_hitbox (do konca seje)
PREF (10 let)
VISITOR_INFO1_LIVE (8 mesecev)
YSC (do konca seje)
Na spletno stran so umeščeni videoposnetki storitve YouTube v tako imenovanem načinu s poostreno zasebnostjo. Ta način ne nastavi nobenega piškotka, dokler ne pritisnete gumba za predvajanje. Ko začnete predvajati posnetek, lahko YouTube nastavi piškotek, vendar podatki ne razkrivajo vaše zasebnosti.

Piškotke upravlja B&B d.o.o.