blog/shutterstock_6_1

Je odraslim lažje ali težje študirati?

Kar nekaj bodočih študentov se obrne na naše svetovalke in svetovalce še pred začetkom študijskega leta. Zanima jih, kako je študirati kot odrasel in prepričani so, da gre lažje, ko si »mlajši«. Nekateri odkrito povedo, da jih je strah. Česa jih je strah? Strah jih je vrnitve v šolske klopi ...

Je odraslim lažje ali težje študirati?

Kar nekaj bodočih študentov se obrne na naše svetovalke in svetovalce še pred začetkom študijskega leta. Zanima jih, kako je študirati kot odrasel in prepričani so, da gre lažje, ko si »mlajši«. Nekateri odkrito povedo, da jih je strah.

Česa jih je strah?

Strah jih je vrnitve v šolske klopi po dolgem času.
Strah jih je, ali bodo zmogli usklajevati številne obveznosti.
Strah jih je neuspeha.

Verjamem, da je poleg teh, ki se na nas obrnejo, zagotovo kdo še bolj sramežljiv, odgovor pa ga zanima. Morda gre le za neprijeten občutek ali pa je to celo razlog, da se kdo za študij sploh ne odloči.

Trdno verjamem, da je odraslim lažje študirati. Gre za 3 ključne dejavnike:

1. Motiv

Ko smo hodili v šolo mlajši, dostikrat nismo niti vedeli, čemu. Tako so odločili starši. Njihovi so bili tudi odgovori na naša vprašanja. Druge izbire ni bilo. Mnogim so celo program šole izbrali starši.

Odrasli se po drugi strani samostojno odločimo za šolanje. Imamo lastno željo. Izbrali smo določeno pot. Poznamo torej razlog. Zato smo se pripravljeni bolj potruditi in biti pri tem vztrajni. In ni nam nerodno zaprositi za pomoč, ko jo potrebujemo.

2. Povezovanje teorije s prakso

Za zelo mladega človeka so vsebine, ki se jih učijo v šoli, pogosto povsem nove (prav dobro se spominjam svojega prvega srečanja z besedo "dobavnica"). Za odraslega z nekaj izkušnjami na trgu dela je velik del teh vsebin že znan. Poleg tega nove vsebine takoj povezujemo z nalogami na delovnem

mestu (trenutnem ali s preteklimi). To pomeni, da jih osmišljamo že v procesu spoznavanja. Brez delovnih izkušenj je to veliko težje.

3. Izoblikovana osebnost

Kljub številnim obveznostim, ki jih imamo odrasli, ki se izobražujemo, je to neprimerljivo z obdobjem pubertete in tegobami tega obdobja. Odraščanje in s tem povezano spreminjanja telesa. Uh ... še dobro, da je mimo. Dokazano.

Odrasli vemo, kaj od izobraževanja želimo. Ne le ocene. Želimo uporabno znanje in sposobnost reševanja izzivov. Zahtevamo odgovore na svoja vprašanja. Ne želimo več le opraviti izpita, temveč pridobiti znanje. Nekaterim izrazito ustreza možnost študija od doma.

Ko vidim zadovoljne diplomante, ko zapuščajo hišo po uspešnem zagovoru, vem, da delamo več kot odlično. Ko se ob zaključku študija poslavljamo, v rokah držijo listino, ki dokazuje strokovno znanje. A moj pogled se vedno ustavi drugje ... na tistem nasmehu, ki odraža ponos in srečo.

Odločitev za vrnitev v šolske klopi ali le nadaljevanje študija je pogosto zaradi zrelejšega razmišljanja res pospremljena z nekaj dvoma ali celo strahu. Naj vam povem, da sta povsem odveč. Študij na šoli BB je prilagojen odraslim. Ob podpori svetovalnega in kariernega centra ter individualnega svetovanja ne boste sami. Vabljeni, da se dogovorite za svoj termin svetovanja.

Pišite nam na referat@bb.si ali nas pokličite na 04 280 83 04.

Avtor: Tatjana Čeh Naglič

Blog

blog/Slika8
8 min
Erasmus v Valencii: med logistiko in nepozabnimi dogodivščinami
Si kdaj sanjala o tem, da bi se znašla sredi mednarodne logistične mreže, kjer vsak dan predstavlja nov izziv? Jaz sem. Želja po novih izkušnjah in ...
blog/20240727
10 min
Erasmus izkušnja v Rim je bila nepozabna
Imela sem zadnjo priložnost, da izkoristim Erasmus+ izmenjavo v tujini, kar je bilo ključnega pomena za uspešen zaključek mojega študija, saj sem ...
blog/digital-nomad_1
4 min
Postani sam svoj šef v poslu, ki prinaša dober zaslužek
Odkrij svojo pot do uspeha kot TRGOVSKI AGENT! 🚀 Iščeš karierno priložnost, ki omogoča neodvisnost in finančno svobodo? Ti diši služba, ki ...

Zaupajo nam