Odrasli smo aktivno vključeni v izobraževanje, lažje si predstavljamo procese in njihovo delovanje v delovnih sistemih. Učenje jemljemo kot samoumevno, ker vemo, da nam bo »še prav prišlo« na delovnem mestu ali pa doma. Sami se odločamo – študiramo tako in takrat, ko utegnemo, in na način, ki nam najbolj ustreza, saj imamo z odločanjem življenjske izkušnje. Imamo svobodo učenja. Bolje razumemo, kaj je prioriteta, torej kaj je pomembno, in zakaj je tako.
Odrasli smo ciljno naravnani, zelo jasno nam je, zakaj sedimo v klopi in vneto zapisujemo aktualne informacije, ki jih podaja predavatelj – strokovnjak področja. Jasno nam je, da jih bomo lahko že jutri uporabili v svojem delovnem okolju. Smo zahtevni poslušalci, od strokovnjakov pričakujemo takojšne in jasne odgovore – kar je tudi za posredovalca informacij precej zahtevno – vedno mora biti opremljen z najnovejšimi, aktualnimi podatki.
Smo bolj izkušeni poslušalci, torej seveda tudi zahtevnejši – informacije in podatki, ki se jih bomo naučili, morajo prinašati takojšnje rezultate. Zelo pomembno je, da bodo naše pridobljene spretnosti točno tiste, ki jih potrebujemo pri delu. Aktualni trg dela in delodajalci jih zahtevajo.
Rezultat izobraževanja - nove informacije in znanje, se prepleta z našimi cilji – točno vemo, kam bomo umestili pridobljeno znanje. Smo visoko motivirani, da je takih referenc čim več – torej bomo strokovno zelo prilagodljivi na delovnem mestu.
Lažje razumemo teoretične koncepte – torej vemo, da so nastali na neki predhodni raziskavi. Pridobljeno znanje in izkušnje torej lahko vodijo v neke nove teoretične podlage. Ko študiramo kot odrasli, se vse vrti okoli praktičnosti – predavatelji, ki prihajajo s strokovnih področij, predstavljajo praktične primere – tako nam je jasno, kako stvari funkcionirajo v resničnem življenju.
V procesu izobraževanja odraslih se učimo vsi, udeleženci in predavatelji, oboji imamo veliko izkušenj – čar vsega so preplet informacij, aktivno medsebojno povezovanje, spodbujanje in dopolnjevanje.
Odrasli se zavedamo pomena aktualnega znanja in vseživljenjskega učenja. Opremljeni z vsemi potrebnimi znanji se učimo spoprijemati z današnjimi in prihodnjimi izzivi, saj bomo dlje ostajali v delovnih procesih.
Z neprestanim učenjem pomagamo spreminjati procese, življenje in družbo.