Kontakt

Nekaj potovanj sem v svojem življenju že dal skozi, večinoma sem v tujini preživel poletja in jeseni, nikoli pa nisem imel priložnosti v zimskem času oditi v toplejše kraje. Za Erasmus+ sem izvedel že leta 2018 v mojem prvem študijskem letu, a nekako nisem našel časa za dvomesečno pripravništvo.

Ko sem oktobra 2019 ponovno prestopil prag faksa, sem se takoj spomnil na možnost opravljanja pripravništva v tujini. Vse od prvega dne sem tako nekako imel v načrtih, da se letos odpravim po izkušnje v tujino. Ko sem prejel mail, sem se hitro zglasil v referatu, kjer sem s pomočjo Klemena začel urejati potrebne dokumente. Predlagal mi je agencijo, ki mi bo pomagala z nastanitvijo in s pomočjo katere hitro najdem podjetje, v katerem lahko dobim izkušnje skladne z mojim izobraževanjem. Sestavil sem CV, motivacijsko pismo in kar hitro dobil odgovor, da me z veseljem sprejmejo v podjetju UPS.

Decembra 2019 sem uredil še potrebne papirje v zvezi s stanovanjem in se 19. januarja preko Italije odpravil na sončno Malto. Pristal sem v večernih urah, kjer me je na letališču pričakal voznik, s katerim sem odšel do stanovanja. Naslednji dan sem se zjutraj odpravil na sedež agencije, od koder sem odšel na uvodni sestanek v podjetju, kjer so mi sporočili, da bom pripravništvo od drugega dne opravljal v podjetju STMicroelectronics.

Naslednji dan sem se avtobusom odpravil proti pisarnam UPS kjer sem se po uvodnem spoznavanju in kavi, skupaj z mentorjem odpravil do STMicroelectronics, ki je sicer e francosko-italijanski proizvajalec elektronike in polprevodnikov s sedežem v Ženevi. Ustanovljeno je bilo leta 1987 in je največji proizvajalec mikročipov v Evropi, pisarne oziroma produkcijske enote pa imajo v 38 državah po svetu. Na Malti je podjetje prisotno kot eden izmed največjih delodajalcev, zaposlujejo okoli 1500 ljudi, največ delavcev pa je zaposlenih v proizvodnem obratu.

Delo sem opravljal na logističnem oddelku. Takoj, ko sem vstopil v pisarno sem začutil pozitivno energijo, spoznal sem svojega mentorja Daniela in ostale zaposlene. V prvem tednu sem se ukvarjal pretežno z sprejemom pošiljk.

Znamenitosti

Prva dva tedna sem preživel brez cimrov, zato sem čas izkoristil za raziskovanje Malte. Na internetu sem pregledal vse znamenitosti, ki jih Malta ponuja, nato pa naredil načrt, katere stvari si želim ogledati. Proste vikende sem tako namenil raziskovanju. Uspel sem si ogledati Poppeye Village, Blue Grotto, staro prestolnico Mdino, zdajšnjo Valetto, St. Julians, ribiško mesto Marsaxlokk in Marsascalo, Melieha ter Golden Bay. Okrog samih znamenitosti je na severu otoka veliko več zelenja kot na jugu, kar sem izkoristil in veliko prehodil ter našel odlične razgledne točke in ogromne klife. Otoka Gozo pa žal zaradi izbruha koronavirusa nisem uspel pogledati, saj so oblasti prepovedale potovanja. Temperature so se že od samega začetka bivanja v januarju gibale okrog prijetnih 15 stopinj, vse tja do 23 stopinj, tako da je bilo sprehajanje po Malti brez jakne stalnica.

Nadaljevanje dela

Po prvem tednu sem se kar hitro prilagodil na novo okolje. V razmaku 8 tednov sem opravljal raznovrstna dela na oddelku logistike - posodabljanje HS kod, komunikacija s skladiščem v programu SAP in komunikacija s šoferjem, ogledal sem si naklad in razklad na letališču, spoznal različne vrste kontejnerjev za transport, »bookiral« lete, tiskal nalepke za pošiljke, iskal alternativne letalske prevoze, in izdeloval AirWayBille. Vsi sodelavci so govorili tekoče angleško, uspel pa sem se celo naučiti nekaj Malteških besed. Maltežani so pri svojem govoru zelo glasni in nekajkrat sem imel občutek, da so se skregali nakar so mi kasneje pojasnili, da je to na Malti popolnoma običajno. V pisarni sem se počutil domače, večina sodelavcev zelo rada potuje in hitro smo našli skupne točke o katerih smo debatirali v prostem času. Mentor v podjetju je mojih let, kar mi je zelo pomagalo, saj sva na stvari gledala s podobnega zornega kota. Iz dneva v dan sem se učil novih stvari in jih spraševal o poteku dela, sodelavci pa so mi dali vedeti, da z veseljem odgovarjajo na vsa vprašanja.

Malta in koronavirus

Spomnim se, da me je že proti koncu januarja pri malici šef opozoril, da se bo virus razširil s Kitajske in bomo probleme kmalu začeli čutiti tudi logisti. V tretjem tednu mojega bivanja na Malti je nato letalska linija Lufthansa odpovedala vse lete na kitajsko, tako tovorne kot potniške in začeli smo iskati alternative. Veliko pošiljk se je v Hong Kongu ustavilo in tam čakalo nekaj dni preden so jih spustili naprej.

Nekje v sredini februarja, ko sem ob 7:50 prispel v vratarnico, kjer sem dvignil svojo kartico za odklepanje vrat, so začeli tudi z obveznim merjenjem temperature vsem, ki smo vstopili v podjetje. Takrat sem se začel zavedati, da je situacija resnejša, kot je sprva kazalo. Po koncu delovnika sem odšel v lekarno, kjer sem kupil dovolj razkužila do konca mojega bivanja, zaščitnih mask pa se že ni dalo več kupiti. Upošteval sem preventivne ukrepe in se nisem pustil motiti pri mojih vsakdanjih opravilih.

V začetku marca je zadeva postala kaotična. Trgovino v kateri sem največ kupoval, so ljudje dobesedno izpraznili. Ker še nisem imel letalske karte za povratek domov, sem se jo odločil čim prej rezervirati.

Z delom sem nadaljeval kot običajno, kljub temu, sem vedno bolj dvomil v to, da bom lahko na Malti ostal do konca moje pogodbe. Kmalu sta se sostanovalki iz Nizozemske, zaradi zaprtja šol kjer sta opravljali pripravništvo, odločili, da odhajata domov, saj sta dobila taka navodila od doma. Po pogovoru z mojim koordinatorjem na šoli, sem tudi sam dobil navodila naj odidem z otoka takoj, ko bo to možno. Tako sem še isti dan kupil novo letalsko karto za prvi možni povratek domov.

V ponedeljek sem tako ob 4:20 zjutraj odšel na letališče, kjer sem počakal na let. Izkazalo se je, da sem ujel enega izmed zadnjih letov na Dunaj, saj so naslednji dan letališče zaprli. Bil sem vesel in hvaležen, da sem doma in, da sem uspel opraviti 8 tednov pripravništva, čeprav sem si želel ostati do konca.

Pojdite na pripravništvo v tujino!

Kljub smoli, mobilnost v okviru programa Erasmus+ toplo priporočam vsakemu, ki si želi pridobiti dragocene izkušnje, nadgraditi znanje angleškega jezika in spoznati tuje kulture. Je enkratna priložnost, da združiš prijetno s koristnim. Med tednom se dela in pridobiva izkušnje, med vikendom pa raziskuje znamenitosti in kulturo države.

Avtor: Rok Levec

Oznake: Erasmus Izobraževanje logistika Malta študijska praksa v tujini
Dobimo se na družbenih omrežjih